Garantie- en servicevoorwaarden
Wanneer u bij Hayke Wijen Optiek een bril of contactlenzen aanschaft, hanteren wij diverse garanties. Op deze manier bent u ervan verzekerd dat u altijd een aankoop heeft die past bij uw eisen en wensen.
Goed zichtgarantie
Mocht uw nieuwe bril of lenzen binnen drie maanden niet aan uw wensen blijken te voldoen of de situatie van uw ogen is snel veranderd, dan passen wij de sterkte of glastype eenmalig aan zonder extra kosten.
Bril- en glasgarantie
De garantie geldt gedurende 2 jaar na levering van uw bril/montuur. De ingangsdatum staat op uw factuur. Uw bril/montuur en bijbehorende glazen zijn gedurende de garantieperiode gegarandeerd tegen fabricage- en montagefouten. Indien uw glazen binnen drie maanden na aankoop niet naar tevredenheid zijn, worden ze gratis vervangen. Een eventuele meerprijs moet in dit geval worden bijbetaald.
De garantie- en servicevoorwaarden gelden uitsluitend bij levering van de glazen met dezelfde sterkte en uitvoering zoals vermeld op uw factuur bij uw persoonlijke gegevens.
Garantievervanging geldt voor maximaal de oorspronkelijke aanschafwaarde. Tussentijdse prijsverhoging wordt doorberekend. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
Garantie- en servicevoorwaarden gelden niet in geval van verlies of diefstal van uw bril. Bij verlies of diefstal van uw bril binnen 1 jaar na aanschaf heeft u recht op 20% korting op aanschaf van een nieuw bril.
Tot en met 2 jaar na de aankoop van uw bril heeft u recht op de volgende kortingspercentages bij vervanging van diverse onderdelen:
1ste half jaar 70%
2de half jaar 50%
3de half jaar 30%
4de half jaar 10%
Garantie- en servicevoorwaarden gelden niet voor schadegevallen die door een verzekering zijn of worden gedekt.